7 tips om met een ansichtkaart je omzet te verhogen

7 tips om met een ansichtkaart je omzet te verhogen

Een kaartje ontvangen is leuk. Heel leuk. Ook al versturen we per jaar honderden e-mails en duizenden whatsappjes, een ouderwets kaartje blijft onverslaanbaar. Het geeft je het gevoel dat je ertoe doet. Dat iemand de moeite heeft genomen om jou persoonlijk te benaderen.

Bovendien zijn de kleuren op een kaart veel intenser dan op een beeldscherm en wordt de boodschap een stuk vaker gelezen. DrukwerkMAX geeft je inspiratie om net even het verschil te maken in deze digitale wereld:

1. Een kaartje van je medewerkers

Cool Blue is dol op ansichtkaarten. Het bedrijf is transparant, benaderbaar en vooral: persoonlijk. Daarom sturen de medewerkers van Cool Blue kaartjes. Altijd handgeschreven. Om hun klanten te bedanken. Zo lijkt het net of de klant een cadeau ontvangt in plaats van een eigen bestelling. En dat wil toch iedereen?

drukwerkmax-ansichtkaart-drukken

2. ‘Grab a free postcard’

Boomerangkaarten: wie kent ze niet? De rekken in café’s met gratis arty kaarten zijn altijd populair geweest. Leuk, creatief en ideaal als branding. Bij Canvas in Amsterdam hebben ze dit begrepen. En niet onbelangrijk: de kaarten in hun ‘Grab-a-free-postcard-rek’ zijn mooi, dus echt verstuurbaar. Je klanten blij, jij blij.

drukwerkmax-ansichtkaart-drukken

3. Uitnodiging voor een feestje

Bestaat je bedrijf 10 jaar? Open je een nieuwe vestiging? Kortom, is er reden voor een feestje? Met een persoonlijke uitnodiging zet je niet alleen je event maar ook je merk op de kaart. Twee vliegen in een klap.

4. Member-get-member-actie

Maak je eigen klanten je beste marketeers. Moeilijk? Nee hoor. Bied je klanten gratis te versturen ansichtkaarten met een mooie korting of actie voor hun vrienden. Dat is leuk, persoonlijk én effectief. Hello Fresh, Delicious en Marqt gingen je voor.

drukwerkmax-ansichtkaart-drukken

5. Maak e-commerce persoonlijk

Een ansichtkaart kan ook een leuke vorm van een compliment card zijn. Heb je een e-commercebedrijf dat veel pakketten verstuurd? Vergezel de pakketten van een persoonlijke kaart. En vergeet niet om er – indien gepast – de nodige dosis humor in te leggen.

6. Feliciteren

Een bedrijf als T-Mobile is al jaren sterk als het op feliciteren aankomt. Voor de verjaardag van een klant bezorgt het telecombedrijf altijd een kaartje. Deze vorm van event-driven marketing werkt goed vanwege de positieve associatie die het oproept: ‘ze denken aan me’ in plaats van: ‘ze willen iets van me’.

7. De klassieker: bedrijfskerstkaart

Een kerstkaart ouderwets? Zeker niet. De laatste jaren heb je al je collega’s en vrienden in Elf-Yourself-pakjes zien langskomen op internet. Dat kennen we nu wel. Onderscheid je door een mooie, opvallende kaart te sturen. Een die mensen willen bewaren. Die misschien wel zó mooi is dat ze hem in de boom hangen. En vergeet niet: een goede kerstkaart is altijd persoonlijk.

Volgend artikel:
Previous Post:
Dit artikel is geschreven door
W J

Marketeer bij DrukwerkMAX

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *