Folders als marketing tool!

Folders als marketing tool!

Folders zijn overal, in alle soorten en maten. En dat is niet voor niets; ze zijn laagdrempelig, multi-inzetbaar en door de relatief lage kosten ideaal voor informatie, acties of aanbiedingen. DrukwerkMAX geeft je graag inspiratie voor de perfecte folder.

Reclame- en actiefolders: het AIDA-model
Heb je een ja/ja-sticker op je brievenbus? Dan ontvang je ze dagelijks: reclame- en actiefolders. Een van de bekendste marketingmodellen voor het maken van een goede reclamefolder (en andere reclame-uitingen) is het AIDA-model, dat staat voor: Attention, Interest, Desire & Action. Dit model is ideaal als leidraad en geeft aan waar je op moet letten:

Attention: zorg voor een knallende voorkant;
Interest: zorg voor een call to action om verder te lezen;
Desire: zorg voor mooie foto’s en inhoud om een behoefte te ontwikkelen;
Action: zorg ervoor dat iedereen weet welke actie ze moeten ondernemen.

drukwerkmax-folders-marketing-tool

Informatiefolder
Wie kent ze niet: de folders in de wachtkamer van de dokter, vol met kwaaltjes en ziektes. Tijdens het wachten zie je opeens de folder over je eigen klachten. Die had je dus beter even eerder kunnen lezen. Folders zijn bij uitstek geschikt om informatie over te dragen. Gelukkig niet alleen over ziektes, maar ook over je bedrijf of de producten die je aanbiedt.

Kleurrijke folders
Wil je je nieuwste tentoonstelling onder de aandacht brengen of je mooiste producten aanprijzen? In een folder heb je net even wat meer ruimte dan op een flyer. Zorg dat je opvalt en kies voor de mooiste foto’s met de meest intense kleuren. Reken maar dat iedereen snel een foldertje meegrist.

drukwerkmax-opvallende-folders

Folderrek, -display of -bakje
Of je nou bij de tandarts zit te wachten of door de Gamma loopt, eten bij de Chinees gaat halen of op de mannen-wc zit: een goed folderrek misstaat nergens. Het is een mooi uithangbord en nodigt mensen uit om je folder mee te nemen. Wil je de folders op de toonbank hebben? Kies dan voor een folderdisplay of –bakje.

Heb je een goede informatiefolder samengesteld over je bedrijf of producten? Stel je personeel intern op de hoogte en zorg dat iedereen de folder op z’n bureau heeft liggen. Vooral de klantenservice. Zo zorg je voor een goede informatievoorziening naar buiten en voorkom je misverstanden.

Wat zijn volgens jou de belangrijkste componenten van een ideale folder? Laat het ons hieronder weten! We zijn altijd op zoek naar nieuwe inspiratie.

Het team van DrukwerkMAX

PS. Om te zorgen dat je niets vergeet bij het maken van je folder hebben we een handige checklist voor je opgesteld.

drukwerkmax-opvallende-folders

Volgend artikel:
Previous Post:
Dit artikel is geschreven door
Wanita Jharap

Marketeer bij DrukwerkMAX

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *