Wow! Het beste van guerrilla marketing

Wow! Het beste van guerrilla marketing

Reclame zie je overal om je heen. Maar opvallen tussen deze dagelijkse dosis aan informatie, dat is nog een hele kunst! Er zijn vele manieren om het publiek te verrassen en tegelijkertijd te informeren over jouw bedrijf, product of dienst. Een populaire en sympathieke reclametechniek is guerrilla marketing.

Adformatie-journalist Cor Hospes definieert guerrilla marketing als:
“Een strategisch doordachte overval via een onconventioneel medium, die op een onvoorspelbaar moment, op een originele relevante manier en op het juiste moment bij de juiste doelgroep sympathie en een onvergetelijk wow-effect opwekt voor een merk, mening, dienst of product”

Hieronder een aantal goede voorbeelden van bedrijven zoals Colgate, Frontline en Volkswagen. Veel voorbijgangers of gebruikers kregen door deze bijzondere verschijningen een glimlach op hun gezichten. En veel internetbezoekers krijgen die nog steeds van de foto’s. Wij in ieder geval wel 🙂

Welke van deze vind jij de leukste actie?

drukwerkmax-guerilla-marketing-volkswagen

drukwerkmax-guerilla-marketing-stabilo

drukwerkmax-guerilla-marketing-shark-week

drukwerkmax-guerilla-marketing-nivea

drukwerkmax-guerilla-marketing-national-history-museum

drukwerkmax-guerilla-marketing-Marie-Antoinette

drukwerkmax-guerilla-marketing-Kitkat

drukwerkmax-guerilla-marketing-Ikea

drukwerkmax-guerilla-marketing-Frontline

 

drukwerkmax-guerilla-marketing-Colgate

Volgend artikel:
Previous Post:
Dit artikel is geschreven door

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *